×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش صادرات در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ جلیل مغازه ای در مصاحبه ایبا اشاره به اینکه ایران در حوزه گیاهان دارویی سابقه بیش از دو قرن دارد ، افزود : تعداد گیاهان دارویی موجود در کشور افزون بر یک هزار قلم است اما چیزی که هم اکنون تولید می شود به ۱۰۰ قلم هم نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه تولید گیاهان دارویی سود سرشار دارد ، اظهار داشت : این صنعت از حیث اشتغال افزایی ، تولید، صادرات، ارزآوری و… در اقتصاد کشور بسیار نقش آفرین است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی گفت : گیاهان دارویی ایران در اثر اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان بازارهای خارجی خود را از دست داده و در موارد متعدد این محصول روی دست تولید کنندگان مانده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات گیاهان دارویی با دو مشکل اساسی یعنی بازار فروش و برگشت پول مواجه است ، افزود : نقل و انتقال پول از طریق بانک‌های معتبراروپایی میسر نبوده وصادرکنندگان با دشواری‌های متعدد رو به رو هستند.

مغازه ای در ادامه با اعلام اینکه مصرف داخلی گیاهان دارویی نسبت به تولید به مراتب کمتر است ، اظهار داشت : در حال حاضر انبارهای کشور مملو از داروهای گیاهی است و متاسفانه بسترهای لازم برای فروش این محصول در بازارهای جهانی فراهم نیست.

وی گفت : تمامی کشورهای اروپایی و آمریکایی پیش از تحریم ها خریدار داروهای گیاهی ایران بودند که هم اکنون این بازارها از دست رفته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی افزود: ایران صاحب یکی از عظیم‌ترین ذخایر گیاهان دارویی جهان است که به دلیل تنوع آب و هوایی و تنوع خاک پرورشگاه بزرگی از گیاهان شناخته می‌شود که خاصیت درمانی و دارویی دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.