×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ششمین کنگره ملی گیاهان دارویی، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ در تهران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، ششمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات مرتبط در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار می‌شود.

محورهای اصلی کنگره در چهار زمینه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی؛ داروسازی، پزشکی و دامپزشکی، صنعت و اقتصاد تقسیم شده است.

در علوم پایه رشته‌های گیاه‌شناسی، فیتوشیمی، بیوشیمی، ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و در داروسازی، پزشکی و دامپزشکی حوزه‌های طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی و فرمولاسیون و کنترل مطرح هستند.

در کشاورزی و منابع طبیعی اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیوتکنولوژی، کشت و زراعت، فراوری اولیه پس از برداشت، مکانیزاسیون و فنّاوری برتر موردبررسی قرار می‌گیرند.

در صنعت و اقتصاد نیز موضوعات موردبررسی مربوط به بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آنها، تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات راهبردی، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال فنّاوری و تولید محصولات گیاهی مطرح است.

علاقه‌مندان تا اول اسفندماه ۹۵ فرصت دارند تا مقالات خود را به ششمین کنگره ملی گیاهان دارویی ارسال کنند. نتایج داوری این کنگره ۲۵ اسفند اعلام می‌شود و آخرین‌مهلت ثبت‌نام ارائه‌کنندگان مقالات ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ خواهد بود. دوره‌های پیشین به ترتیب در کیش، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، سالن همایش‌های رازی تهران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  و ششمین دوره آن نیز در تهران برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.