×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل مجوز فعالیت گرفت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در این رابطه گفت: در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی اعضا، با صدور مجوز تاسیس مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل موافقت کرده‌اند.

اکبر قاسمی افزود: این موافقت طی نامه رسمی وزیر بهداشت به جهاددانشگاهی اردبیل ابلاغ شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: یکی از راه‌های افزایش میزان تولید منطقه‌ای و جذب سرمایه تقویت و حمایت از مراکز رشد است که در جهت پویایی، بالندگی و رشد شرکت‌های کوچک موثر بوده و در اقتصاد، دانایی محور از نقش انکار‌ناپذیری برخوردار است.

قاسمی ادامه داد: این مراکز فضا و محیطی امن و متکی بر علم و فناوری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا با بهره مندی از مزایای هم‌افزایی علمی و مادی با تعامل و هم اندیشی و مشاوره‌های لازم، موفقیت‌های خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه توجه به این نوع اقتصاد می‌تواند در اشتغال منطقه سهم بسزایی داشته باشد، اظهار کرد: بهره‌برداری علمی از پتانسیل منطقه در قالب مراکز رشد و با کمک فناوری‌های نوین می‌تواند در کاهش معضل بیکاری تاثیر گذاشته و کار و تلاش را پراکنده کند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به وسعت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومتری استان اردبیل گفت: این استان در حالی در شمال غربی فلات ایران جای گرفته که وجود سه دشت حاصلخیز مغان، اردبیل و مشگین با اراضی مطلوب و مستعد آن را از موقعیت ویژه‌ای برخوردار کرده است.

وی افزود: وجود اقلیم‌های مختلف در استان اردبیل و تنوع بیش از ۳۵۰ گونه گیاه دارویی موقعیت منحصری است که باید از آن استفاده مطلوبی به عمل آید که همین امر وجود مرکز رشد را بیش از پیش ضروری می‌کند.

قاسمی اظهار کرد: پتانسیل بالای استان اردبیل در کشاورزی آن را به محور اصلی توسعه مبدل ساخته است، به طوری که در زمینه گیاهان دارویی نیز جزو ۵ استان اول کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از این موقعیت خطیر، خاطر‌نشان کرد: از مدت‌ها قبل جهاددانشگاهی اردبیل با همین هدف مقدمات تاسیس مرکز رشد گیاهان دارویی را فراهم آورد که راه اندازی مزرعه تحقیقاتی در مغان مهمترین گام بود و ضرورت ایجاب می‌کند تا یک وحدت رویه استانی در این زمینه ایجاد شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با ارائه تعریفی از مرکز رشد، گفت: اینگونه مراکز تحت مدیریت متخصصین حرفه‌ای با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌هایی جدید توسط کارآفرینانی که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه‌های مختلف منتهی به فناوری متشکل شده‌اند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند، پشتیبانی می‌کند.

وی خدمات مراکز رشد را برشمرد و افزود: تامین محل کار‌، ارائه خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی و اطلاع‌رسانی، خدمات مدیریتی، حقوقی، مالی، اعتباری، پروژه‌یابی و بازاریابی، آموزش‌های تخصصی ویژه و مشاوره و سایر خدمات مرتبط با توسعه، رشد و ارتقای واحدهای فناوری از جمله مزایایی است که مراکز رشد در نظر می‌گیرند.

قاسمی بستر سازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی را از مهمترین اهداف مرکز رشد برشمرد و خاطر‌نشان کرد: ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فناور فعال در زمینه‌های فناوری، بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های فناوری و تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار از دیگر اهداف مهم این مرکز خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.