×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۱۸ استاندارد ملی برای ارتقای کیفیت صنعت گیاهان دارویی تصویب شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، به گفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تدوین استانداردهای ملی و رعایت شیوه‌نامه‌های بین‌المللی می توان کیفیت محصولات و تولیدات داخلی را ارتقا و بازار صادراتی را نیز رونق داد.

استانداردهایی که کمک می کند تا محصولات تولیدی با کیفیت بالاتر و قابل قبول تری به بازار برسد. شاید مهم ترین راه ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان داخلی نیز تدوین همین استانداردها و الزام آنها به رعایت انها باشد. صنعت گیاهان دارویی هم به عنوان یکی از حوزه های مهمی که با سلامتی مردم ارتباط دارد باید مبتنی بر همین استانداردهای تعریف شده فعالیت کند.

بر همین اساس با پیگیری های صورت گرفته و هم‌افزایی‌ میان نهادهای موثر در این حوزه در حال حاضر ۱۱۸ استاندارد دارویی برای گیاهان انحصاری و بومی کشور تصویب شده است.

این کار با تلاش کارگروه تدوین استانداردها در گیاهان دارویی و فرآورده های با منشاء گیاهی که با هدف بهبود صادرات، ارتقاء کیفیت مصرف داخلی و سایر موارد ضروری در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده به ثمر نشسته است.

در این کارگروه چهار کمیته «عرقیات گیاهی و عصاره ها»، «کمیته گیاه»، «کمیته اسانس» و «کمیته کشت گیاه» فعالیت می‌کنند که هر بخش وظیفه تدوین یکی از استانداردها را بر عهده دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.