×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت فلفل عنابی در ایرانشهر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، علی شریعتمداری اظهارداشت: فلفل عنابی برای نخستین بار است که در سیستان و بلوچستان و در شهرستان ایرانشهر کشت می‌شود که البته این کشت خوب جواب داده است.

وی با بیان اینکه در هر هکتار ٢٠٠ تا ٢۵٠ کیلوگرم فلفل عنابی برداشت می‌شود افزود: برداشت فلفل عنابی در ایرانشهر تا آذر ادامه دارد همچنین کشت گیاهان دارویی با توجه به اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی که دارد می‌تواند جایگزین مناسب برای کشت های رایج در منطقه باشد.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فلفل عنابی تاکنون از پاکستان و هندوستان وارد می‌شده و این برای نخستین بار است که در این شهرستان کشت شده که با توجه به شرایط آب و هوای منطقه خوب جواب داده است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف آب گیاهان دارویی از قبیل فلفل عنابی بسیار پایین است مثلاً یونجه باید در هفته ۲ بار آب شود اما این محصول در ماه ۲ بار به آب نیاز دارد.

شریعتمداری گفت: کشت گیاهان دارویی با توجه به ارزش افزوده بالا، رونق اشتغال و کاربرد چهارگانه در حوزه درمانی، بهداشتی، غذایی و صنعتی در بین کشاورزان ایرانشهری گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه در۲ سال اخیر ۴٠ هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته گفت: حمایت از کشاورزان و علاقه‌مندان به کشت و کار در حوزه گیاهان دارویی از برنامه‌های جهاد کشاورزی ایرانشهر است.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.