×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استحصال بیش از ۲ میلیون لیتر عرق بادرشبو در آذربایجان غربی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، اکبر کرامتی  افزود: امسال ۲۶۵ هکتار از اراضی استان زیر کشت بادرشبو رفته که نسبت به سال گذشته در حدود سه برابر افزایش یافته است و برآورد می شود از این اراضی ۴۱۴۰ تن پیکره رویشی تولید و به بازار عرضه شود.

کرامتی اظهار کرد: ارومیه ، خوی ،سلماس و میاندوآب جزو شهرهایی هستند که کشت عمده این محصول در آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد پنج واحد تولید عرقیات گیاهی جهت عرقگیری از محصول بادرشبو کشت شده در سطح استان فعالیت دارند و عرق استحصالی جهت مصرف در تهیه شربت ، نقل در داخل استان و مازاد آن به خارج از استان صادر می شود.

کرامتی با بیان اینکه از این میزان تولید بیش از دو میلیون لیتر عرق استحصال می شود، تاکید کرد: بخشی از محصول تولیدی برای تهیه عرقیات و برای مصارف صنعتی توسط کارخانه های استحصال عرقیات به مصرف رسیده و بخشی دیگر نیز به صورت سنتی و در کارگاه های کوچک عرق گیری یا در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: همزمان با فرا رسیدن مرداد ماه استحصال گیاه بادرشبو در آذربایجان غربی آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد.

کرامتی همچنین تاکید کرد: کار خشک کردن سرشاخه های گلدار این محصول برای ایجاد تنوع و افزایش زمان عرضه محصول برای تهیه دمنوش در دستور کار مدیریت باغبانی و مجری طرح گیاهان دارویی استان قرار گرفته است. بطوری که با خشک کردن سرشاخه در سایه می توان در طول سال از این محصول ارزشمند استفاده کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.