×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جنگل‌کاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، الیاس تاج‌الدینی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در یاسوج با اشاره به اهمیت منابع طبیعی به‌عنوان انفال عمومی و مواهب خدادادی، اظهار داشت: صیانت از منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد باید در رأس امور قرار گیرد و حساسیت بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.
وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به‌تنهایی نمی‌تواند از عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان حفاظت کند بلکه باید از ظرفیت مردم، خبرنگاران و تشکل‌های مردم‌نهاد استان نیز استفاده بهینه‌تری شود.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: منابع طبیعی متعلق به فرد، گروه و یا دستگاه اجرایی خاصی نیست و همگان باید برای حفظ این میراث گرانبها و انتقال آن به نسل‌های آینده بکوشند.
تاج‌الدینی عنوان کرد: چنانچه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد نهادینه شود اثرگذارتر خواهد بود.

مرتع کهگیلویه

وی ابراز داشت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد همکاری مطلوبی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان درزمینهٔ حفظ عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان و جلوگیری از تخریب و تصرف آنها دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند امسال به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده و شعار آن نیز «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» است.

عزت الله بهشتی فرد اظهار داشت: رسانه‌ها، تریبون‌های نماز جمعه، مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌هایی مناسب برای حفظ منابع طبیعی این استان هستند.
وی افزود: اجرای برنامه‌های ترویجی و تبلیغی، ارائه آموزش‌های همگانی، فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و مشارکت دادن هر چه بیشتر مردم، ائمه جمعه، خبرنگاران و تشکل‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد برای صیانت مطلوب‌تر از عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان به‌طور ویژه در دستور کار مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرارگرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی در این اداره کل برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان نباید از موضوع مهم فرهنگ سازی غفلت کرد.
بهشتی فرد عنوان کرد: هم اینک ۲۶ تشکل مردم نهاد در زمینه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند و بازوی اجرایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این راستا هستند.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان ۹۹۹ هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل و ۷۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار نیز مرتع است.
این استان پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی دارد به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی حوزه زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.