×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیریت در کشت , حلقه مفقوده بازار گیاهان دارویی


دبیر شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌ گفت : بر اساس اصل عرضه و تقاضا انتظار می رود تولید کنندگان گیاهان دارویی و کشاورزان با توجه به نیاز و تقاضای شرکتهای داروسازی اقدام به کشت گیاهان دارویی نمایند. همچنین توجه داشته باشند که برخی شرکتهای داروسازی شخصا با توجه به نیاز خود اقدام به کشت گیاه دارویی موردنظر خود می کنند. در غیر اینصورت این احتمال وجود دارد که مقدارزیادی از گیاهان کشت شده و تولید شده بازاری نداشته و روی دست کشاورز باقی بماند و متضرر شود.
دکتر فراز مجاب در ادامه توضیح داد: بخش کشاورزی ممکن است تحت تاثیر تبلیغاتی از سوی رسانه، اینترنت و … مبنی بر مفید بودن برخی گیاهان دارویی قرار گرفته و به این ترتیب اقدام به کشت بی رویه برخی گیاهان دارویی کند؛ در حالی که بعد از برداشت محصول ،‌بازاری برای خرید آن وجود نداشته باشد. متاسفانه گزارش های رسیده زیادی مبنی بر تولید بی رویه و غیر اصولی برخی گیاهان دارویی وجود دارد که بازار صنایع داروسازی ،‌متقاضی آنها نبوده و جز ضرر برای کشاورزان نتیجه ای به همراه نداشته است.
وی در پایان گفت: با توجه به این موارد شاید بهتر باشد کشاورزان بجای تولیدات فراوان گیاه دارویی برخی از محصولات زراعی که در صنایع غذایی نیاز گسترده ای به آنها احساس می شود را تولید کنند. تولید و کشت گیاهان دارویی باید کنترل شده و اصولی صورت بگیرد و تولید برحسب بازار تولید داروی گیاهی رقم بخورد.

مهندس میترا زمانی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.