×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، کارگاه آموزشی، ترویجی و هم‌اندیشی گیاهان دارویی این اداره کل با حضور بهره‌برداران، همیاران طبیعت، مرتع‌داران، اعضای شوراها، دهیاران و مدیران عامل تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: بیش از ۳۰ گونه گیاهی موجود و قابل‌کشت در استان سمنان شناسایی شده است.

علی‌اصغر جلالی مدیریت تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی را مورد تأکید قرار داد و افزود: استقبال خوبی از مصرف گیاهان دارویی در کشور وجود دارد و برای تحقق این روند در استان سمنان برنامه‌ریزی گسترده در حال انجام است.

وی بیان کرد: استان سمنان پتانسیل‌های خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و از یک‌هزار و ۲۰۰ نوع گونه گیاهی دارویی، ۱۲۰ گونه گیاهان دارویی در استان وجود دارد که پنج گونه آن به بهره‌برداری می‌رسد و فقط با مشارکت جوامع محلی می‌توان گونه‌های دیگر را به بهره‌برداری رساند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در زمینه تحقق اهدافی چون حفظ و حمایت از منابع طبیعی باید مشارکت همه‌جانبه مردم وجود داشته باشد تا بتوانیم گامی تأثیرگذار در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی برداریم.

وی ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی و مشارکت مردم با هدف کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید مطلوب از اهداف اصلی کشت گیاهان دارویی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.