×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

قرن بیست و یکم ، قرن بازگشت به طبیعت نام گرفته و اکثر محققین علوم دارویی و پزشکی دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی معتبر دنیا و کارخانجات عظیم داروسازی توجه خود را به بررسی و پژوهش در زمینه شناخت مواد مؤثره، خواص فارماکولوژیک ، کاربرد درمانی و ساخت اشکال دارویی از گیاهان دارویی معطوف نموده اند. در این راستا شناسایی گیاهان دارویی بکار رفته در طب سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

خوشبختانه کشور ایران با داشتن فلور بسیار غنی از گیاهان مختلف که بخش مهمی از آنها را گیاهان دارویی تشکیل می دهد و نیز سابقه بسیار طولانی کاربرد تجربی آنها توسط دانشمندان بزرگ و صاحب نامی چون رازی ، ابن سینا، بیرونی و جرجانی، از پیشروان استفاده از گیاهان در درمان بوده است و سهم بسیار بالایی در تکامل علوم پزشکی طی قرون و اعصار ایفا نموده است.

به منظور آشنایی بیشتر با گیاهان دارویی در این نوشتار برخی از گیاهان متداول در طب سنتی در فارماکوپه گیاهی ایران معرفی گردیده است.

لازم به ذکر است که در استفاده از گیاهان داروئی همانند سایر رشته های پزشکی ضروری است به پزشک مطلع مراجعه کردو بعد از تشخیص بیماری و تجویز توسط پزشک معالج اقدام به مصرف گیاهان دارویی نمود تا از تداخل اثر با مصرف سایر داروها و یا عوارض احتمالی جلوگیری به عمل آید.

یک فایل پاورپوینت درباره روشهای تکثیر برخی گیاها دارویی که توسط آقایان مهندس محسن شاهسون و کیوان کریمی تهیه شده و به صورت پی دی اف در اختیار شما قرار می گیرد.

  1. کریمی

    فایل یافت نشد

    ضمن عرض پوزش فایل مورد نظر شما یافت نشد.

    علل احتمالی از این خطا می تواند:
    فایل منقضی شده
    فایل توسط مالک یا آپلودکننده آن حذف شده است
    فایل به دلیل عدم تطابق با قوانین کشور حذف شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.