×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مصطفی مهدی‌نژاد اظهار کرد: کشت گیاه استویا برای نخستین بار در مازندران، به صورت مزرعه تحقیقاتی در مرکز تحقیقاتی چپکرود جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

وی ادامه داد: کشت این گیاه در شرایط گلخانه‌ای بر اساس مدیریت و تحقیقات علمی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در حال انجام است.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران تصریح کرد: در صورتی که کشت استویا در سال جاری توسط جهاد دانشگاهی جواب دهد، سال آینده کشت آن را توسعه خواهیم داد.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه کشت گیاه به صورت علفی و طی دوره پنج ساله انجام می‌شود، گفت: این گیاه در سال اول شروع به محصول‌دهی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کشت گیاه استویا دارای توجیه اقتصادی بالایی است، افزود: کشت این گیاه در سطح کم نیز توجیه اقتصادی بالایی دارد.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه گیاه استویا در اراضی مختلف بویژه در گیلان کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: برای سال اول کشت دو هزار بوته استویا به صورت کشت بافت را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که گیاه استویا قند ضد دیابت است، اظهار کرد: این گیاه دارویی نوعی طعم‌دهنده و شیرین‌کننده است و هیچ ضرری برای مبتلایان به دیابت ندارد.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجهیز این واحد به دستگاه خشک‌کن گیاه، فروش گیاه استویا به صورت خشک انجام می‌پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.