×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران در رتبه چهارم تولید علم طب سنتی در دنیا قرار دارد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر نفیسه حسینی یکتا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، گفت: به دلیل مطالبه روز افزون مردم، کافی نبودن متخصصان مورد تایید و مراکز مورد تایید، فضا را باز کرده برای افراد مختلف با نام های مختلف خدماتی را به عموم جامعه با نام های طب سنتی و نام های مشابه ارائه می دهند. وی ادامه داد: یکی از چالش های جدی ما این است عطاری ها که به طور مستقیم با سلامت مردم مرتبط اند، مجوز فعالیت شان را وزارت صمت صادر می کند و نظارت وزارت بهداشت در حد بهداشت محیط است. مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، تاکید کرد: فعالیت عطاری ها در حوزه سلامت است و باید ارتباط مستقیم تر و تنگاتنگ تری با حوزه بهداشت داشته باشند.

دکتر حسینی یکتا با اشاره به فعالیت ۸ دانشکده طب ایرانی در کشور، گفت: بیش از ۴۰۰ نفر در رشته طب ایرانی فارغ التحصیل طب ایرانی شده اند و حدود ۴۰۰ دانشجوی نیز در حال تحصیل هستند. ایران در رتبه چهارم تولید علم طب سنتی قرار دارد وی گفت: در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به توسعه و استفاده دقیق از ظرفیت های طب ایرانی شده است، به طوری که در سند تحولی دولت مردمی، بندهای متعددی در خصوص بهره گیری از این ظرفیت وجود دارد. مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، ادامه داد: طب ایرانی می تواند دریچه ای برای پیشرفت در حوزه نظام سلامت باشد و در صورت توسعه منطقی؛ به عنوان فضایی در جهت رونق اقتصادی و اشتغال باشد. دکتر حسینی یکتا، عنوان کرد: گیاهان دارویی و طب سنتی به هم گره خورده است و سند استفاده از گیاهان دارویی نیز تدوین و ابلاغ شده است.

وی؛ اصلاح سبک زندگی را رسالت اصلی طب ایرانی دانست و بیان کرد: تا پایان امسال ۱۴ دانشگاه در سطح شبکه بهداشت، آموزش سبک زندگی را در برنامه های خود خواهند داشت. به گفته مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، اصلاح سبک زندگی مردم، رسالت اصلی طب ایرانی است، لذا پیشگیری از بیمار شدن و ارتقا سطح سلامت وظیفه طب پزشکی است.

دکتر حسینی یکتا؛ خاطر نشان کرد: فقط ویزیت متخصصین طب سنتی تحت پوشش بیمه است و در حال پیگیری تحت پوشش بیمه قرار دادن ۶ خدمت دیگر در این حوزه هستند. افزایش تعداد داروهای گیاهی مجوز دار در کشور معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در این نشست خبری با بیان این مطلب که سال ۱۳۸۶ دانشکده های طب ایرانی تاسیس و اولین فارغ التحصیلان طب ایرانی در سال ۱۳۹۲ بودند، اظهار کرد: طی این چند سال داروهای گیاهی دارای مجوز غذا و دارو از حدود ۳۰۰ مورد تقریبا به ۳۰۰۰ هزار مورد در حال حاضر رسیده است. دکتر حسین رضایی زاده گفت: داروهای گیاهی نیز می تواند عارضه داشته باشد و حتی می تواند اختلالات خونی، سقط جنین، سمیت و … را نیز در بر داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.