×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رونمایی از شکلات فراسودمند عناب

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، شکلات فراسودمند عناب، تولید محققان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با حضور روسای بسیج مستضعفین و سازندگی کشور در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس رونمایی شد.
مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در روز یکشنبه ۱۳ شهریور در مراسم رونمایی از شکلات فراسودمند عناب که با حضور  محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس برگزار شد، گفت: امروزه با افزایش دانش و آگاهی مردم نسبت به مواد غذایی فراسودمند، به دلیل افزایش نگرانی نسبت به مصرف غذاهای پرکالری و بروز عوارض حاصل از چاقی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی و دیابت استفاده از فراورده‌ های کم‌کالری گسترش ‌یافته است.
وی اظهار کرد: عناب دارای فعالیت‌های ضد میکروبی و ﺍﻓﺰﺍﻳﺶدهنده ﺳﻄﺢ ﺍﻳﻤنی بدن بوده و به منظور دفع التهاب حاصل از دیابت و درمان دیابت نیز مفید تشخیص داده شده است.
ابراهیمی بیان کرد: امروز فرمولاسیون شکلات عناب به منظور تولید یک محصول بازار پسند و پاسخگوی ذائقه و سلیقه مصرف کننده با حفظ خواص اصلی این محصول در مسیر ورود به بازارهای مصرف است.
وی ادامه داد: تاکید بر فراوری محصولات استراتژیک منطقه خواهد توانست توسعه اقتصادی این محصولات را تسهیل کرده و سهم اقتصادی کشاورزان و فعالان این حوزه را به صورت چشمگیری افزایش دهد.
سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: ایده تولید شکلات فراسودمند عناب در سال ۹۶ شکل گرفت و در سال ۹۹ این ایده در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به طرح پژوهشی تبدیل شد و پس از اجرای طرح در سال ۱۴۰۰، به عنوان طرح برگزیده استان انتخاب شد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در فراورده شکلات فراسودمند عناب، پالپ عناب و ترنجبین جایگزین قسمتی از شکر شده که میزان کالری این محصول را نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار کاهش داده است، یاداور شد: فیبر خام موجود در شکلات به واسطه افزودن عناب و ترنجبین افزایش یافته که موجب ایجاد تاثیرات مثبت در عملکرد دستگاه گوارش مصرف کننده خواهد شد.
وی یادآور شد: شکلات عناب محصولی دانش بنیان و فراسودمند به شمار می‌رود که در سال ۹۹ به عنوان اختراع در مرکز مالکیت فکری ثبت شده است، این فراورده مشابه خارجی ندارد و برای اولین بار محصولی با این ویژگی ها،در دنیا تولید شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.