×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی اولویت‌ جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از آمادگی جهاد دانشگاهی استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی خبر داد.
عباس صفدری در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در عرصه های پژوهش و فناوری ، آموزشی، فرهنگی و اشتغال در سطح استان ارائه می‌شود از اعلام آمادگی این نهاد انقلابی برای همکاری با جهاد کشاورزی استان در خصوص توسعه کشت های گیاهان دارویی خبر داد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان در ادامه گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه رویش گیاهان دارویی ظرفیت بسیار مناسبی دارد و جهاد دانشگاهی استان نیز چند سالی است در خصوص توسعه و فراوری این نوع محصول با استفاده از توان علمی خود ورود جدی داشته است.
صفدری تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه کشت گیاهان دارویی مزیت‌ها و قابلیت بالایی در بحث تولید و اشتغال دارد، جهاددانشگاهی یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار با توجه به داشتن فضاهای آموزشی و پژوهشی در بالفعل کردن استعدادها و ظرفیت‌های موجود در استان‌ بخصوص در این زمینه داراست.
وی اظهار کرد: ما در جهاد دانشگاهی استان این آمادگی را داریم تا با ایجاد تفاهم نامه مشترک بین دو مجموعه در بحث نهادینه سازی توسعه گیاهان دارویی در زمینه های مختلف همکاری مستمر با جهاد کشاورزی استان داشته باشیم.
همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: با وجود آنکه استان سیستان و بلوچستان در حوزه گیاهان دارویی سرآمد است اما نقش گیاهان دارویی در توسعه استان اندک است و برای پررنگ تر کردن این نقش، می توان از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کرد.
سید محمد رضا سید حسینی، بر ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز در توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: اگر در توسعه بخش کشاورزی از تکنولوژی و فناوری نو استفاده شود و ارزش افزوده بیشتری برای کشاورز ایجاد کنیم به طور قطع کشاورز به خودکفایی لازم می‌رسد.
رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از لحاظ سطح زیر کشت و تولید برخی از گیاهان دارویی مانند حنا، نیل، چای‌ ترش و کُنار دارای رتبه نخست کشوری است.
حسینی گفت: ارتفاعات قله تفتان در خاش، ارتفاعات کوه بیرک در سراوان و ارتفاعات بزمان در شهرستان ایرانشهر مهمترین کانونهای رویش گیاهان دارویی در این استان است.
وی خاطرنشان کرد: پرورش گیاهان دارویی از جمله چای ترش، حنا، بومادران، موره، رازیانه، چریش و ده‌ها گیاه دارویی تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های فراوان این منطقه در زمینه تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود که توجه نکردن به آن از طریق روش‌های صنعتی سبب می‌شود از این ظرفیت بسیار مهم و اساسی آن گونه که شایسته است استفاده نشود.
حسینی تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم تا با ایجاد تفاهم نامه مشترک از ظرفیت علمی جهاد دانشگاهی استان در توسعه کشت این گیاهان و فراوری آن استفاده کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان توسعه کشت گیاهان دارویی است، خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان بهره برد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.