×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آشنایی با خواص گیاه”آمله”

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر ساره حسینی گفت: آمله با نام‌های دیگر آملج، اَملَج، آمال و اونال، گیاهی با طبیعت سرد و خشک است.

وی با اشاره به این‌که این گیاه باعث تقویت ذهن و قلب می‌شود و بوعلی سینا به عنوان داروی قلبی آن را معرفی نموده است، افزود: آمله باعث افزایش توانایی بدن در مقابله با ویروس ها، باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها می‌شود، اشتها را زیاد کرده و حالت تهوع را درمان می‌کند.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تأکید کرد: برای تقویت چشم، آمله را خوب ساییده و هم وزن آن شکر اضافه کرده و در مقداری روغن بادام شیرین مخلوط می نمایند و صبح ناشتا ۲۰ گرم از این مخلوط مصرف کنند.

دکتر حسینی با بیان این‌که گیاه آمله برای کاهش عرق بدن که ناشی از ضعف باشد مفید است، گفت: برای رفع ریزش و جلوگیری از سفید شدن مو و (کمک به) رشد مو، پودر آن را با حنا مخلوط کرده و می‌خیسانند، سپس در هنگام استحمام بر موها مالیده می‌شود. این مخلوط تا ۴۰ دقیقه باید روی مو بماند.

همچنین پودر آمله را در آب سرد ضماد نموده و روی پیشانی می‌گذارند، خون دماغ را بند می‌آورد. مقدار خوراک آن ۲۰ گرم در روز است.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.