×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت رویش مو با گیاه مورد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از جهاد دانشگاهی، دکتر ساره حسینی با اشاره به این‌ که مورد را با نام‌هایی چون مورت، آس، آس بستانی، زند، عَمار، قنطوس، مرسین، هدس، هدسی، حمبلاس، ُقمام  وهبولاس می‌شناسند، گفت: طبیعت آن معتدل و یا مرکب القوی می باشد و قسمت مورد استفاده گیاه، برگ، میوه و گال‌های ایجاد شده روی ساقه می باشد.

وی با اشاره به این‌ که مورد برای ناراحتی های مغزی به ویژه صرع کاربرد دارد، بیان کرد: گل و میوه آن برای استفاده از رایحه و عطر آن در سس ها و شربت ها مورد استفاده دارد، از گل‌های آن در برخی کشورها به صورت سالاد استفاده می‌شود و برگ‌های آن مقوی، معطر و ضد خون ریزی است.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که، برگ و گل آن خاصیت ضد باکتری و آنتی بیوتیک دارد، ادامه داد: در درمان عفونت های ادراری و مشکلات گوارشی اثربخش است، در درمان برونشیت و سینوزیت از آن استفاده می‌شود و به صورت موضعی در بیماری بواسیر کاربرد دارد.

دکتر حسینی با بیان این‌که این گیاه مورد و عصاره آن که از برگ، ریشه و میوه آن تهیه می شود برای رشد مو اثربخش می باشد، ادامه داد: میوه آن خاصیت ضد نفخ دارد و قند خون را کاهش می دهد  و برای درمان پیوره مفید است.

وی در مورد میزان مصرف این گیاه گفت: استفاده از اسانس آن به میزان ۱تا ۲ قطره و ۳ نوبت در روز صورت می گیرد که پس از رقیق شدن قابل خوردن است و برای تهیه دم کرده از ۱تا ۲ گرم برگ خشک گیاه در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه استفاده و دو بار در روز استفاده می شود.

وی همچنین یادآور شد: زنان باردار نباید از آن استفاده کنند. مصرف بیش از حد مجاز (بیش از ۱۰گرم) باعث مسمومیت می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.