×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث خزانه پیازچه زعفران در چهارمحال و بختیاری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اعظم شیخ سامانی مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زعفران تولیدی در استان در فضای باز تولید می‌شود اظهار داشت: محصول زعفران استان از مرغوبیت و کیفیت بالای برخوردار است.

او افزود: با توجه به توسعه کشت زعفران و استقبال کشاورزان از این محصول، خزانه پیازچه زعفران در استان احداث شده است و از سال آینده نیاز استان برای تامین پیازچه به استان‌های دیگر رفع خواهد شد.

شیخ سامانی اضافه کرد: این خزانه در زمینی با شش هکتار وسعت در فضای باز احداث شده که تناژ هر هکتار بیش از ۱۱ تن پیازچه است.

او با اشاره به قیمت بالای پیازچه زعفران ادامه داد: کشاورزان تا کنون پیازچه زعفران را از استان‌های خراسان تامین می‌کردند و برای تامین پیازچه نیز تسهیلات ارزان قیمت جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

شیخ سامانی گفت: امسال نزدیک به یک تن زعفران از سطح زیر کشت استان برداشت شده است.

او با تاکید بر اینکه کشت زعفران از انتهای مرداد ماه و ابتدای شهریورماه انجام می‌شود افزود: برداشت محصول زعفران سال آینده اواخر مهرماه انجام می‌شود و میزان آبیاری مزارع زعفران بستگی به میزان بارندگی در فصول پاییز و زمستان دارد.

شیخ سامانی با تاکید بر اینکه شش تا هفت سال عمر مفید پیازچه زعفران در یک مزرعه است، گفت: پس از این مدت کشاورزان برای بازدهی بیشتر محصول پیازچه‌ها را از زمین خارج و به مکان دیگر منتقل می‌کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.