×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی برداشت ۷۵ کیلوگرم زعفران از اراضی شهرستان رفسنجان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، عباس حاج‌ عبداللهی با اشاره به رونق کشت زعفران در این شهرستان اظهار کرد: چند سالی‌ است که کشت زعفران در این شهرستان مورد استقبال قرار گرفته و در حال حاضر ۲۵ هکتار سطح زیر کشت زعفران در شهرستان داریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: این گیاه در مناطق کوهستانی شهرستان که دارای آب و زمین شیرین بوده و همچنین در برخی موتور پمپ‌ های حومه که همچنان آب شیرین و زمین مستعد دارند، زعفران کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت در هکتار ۳ کیلوگرم است، تصریح کرد: امسال پیش‌ بینی می‌شود که حدود ۷۵ کیلوگرم زعفران در شهرستان برداشت شود.

حاج‌عبداللهی خاطرنشان کرد: زمان برداشت زعفران اوخر مهرماه و اوایل آبان است.

وی با توصیه به کشاورزان مبنی بر اینکه کسانی که می‌خواهند به کشت زعفران ورود کنند حتما پیاز را از جایی تهیه کنند که مرغوب باشد، افزود: هرچه پیاز درشت‌ تر باشد مزرعه محصول بهتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان ابراز داشت: نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که پیاز حتما باید عاری از آفات باشد، برخی کشاورزان پیازهای نامرغوب از مناطق زعفران‌ کاری خریداری کرده بودند که آلوده بودند و کاشت زعفران با مشکل روبه‌رو شده بود.

حاج‌ عبداللهی متذکر شد: جهاد کشاورزی در زمینه مشاوره‌ های کارشناسی در خصوص کشت زعفران همچون دیگر محصولات و تسهیلات بانکی از کشاورزان حمایت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.