×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۱۵ درصدی تولید زعفران در چهارمحال و بختیاری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، ابراهیم شیرانی سطح زیر کشت محصول زعفران در چهارمحال و بختیاری را ۲۳۸ هکتار عنوان کرد و اظهار کرد: سال گذشته در این استان از ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت حدود ۸۰۰ کیلوگرم محصول زعفران برداشت شد که امسال با توجه به افزایش سطح زیر کشت و توجه به بحث آموزش و ترویج بهره‌برداران، افزایش تولید محصول رخ داده است.

به گفته وی، با توجه به شرایط اقلیمی در استان طی چند سال گذشته، کشاورزان به سمت کشت محصولات کم‌ آب بر از جمله زعفران اقدام کرده‌اند، که کشت زعفران از برنامه‌های بلند مدت دولت در تغییر الگوی کشت و صرفه‌جویی در آب بخش کشاورزری است.

شیرانی، با اشاره به افزایش درآمد بهره‌برداران از محصول زعفران با تغییر الگوی کشت، تصریح کرد: در زمان برداشت زمینه اشتغال موقت بیش از ۵۰ نفر در هر هکتار فراهم می‌شود که طبق بررسی کارشناسان آموزش و ترویج سازمان، از هر هکتار مزارع استان چهار کیلوگرم گل این محصول بدست آمده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات بیش از ۸۰ درصد از محصول زعفران تولیدی این استان به خراسان رضوی خبر داد و گفت: زعفران تولیدی این استان به دلیل کیفیت مطلوب با برند استان یاد شده به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی سازمان جهادکشاورزی توسعه و رونق کشت گیاهان دارویی و کم آب‌بر است، تاکید کرد: اعطای تسهیلات کم‌بهره به روستاییان برای تغییر الگوی کشت محصول کم آب‌بر و پربازده در دستورکار قرار گرفته است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.