×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۰۰۰ فرآورده طبیعی و ۲۳۰۰ فراورده سنتی دارای مجوز تولید در وزارت بهداشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی در نشست خبری سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار کرد: در قانون تشکیلات وزارت بهداشت انجام پژوهش در زمینه طب سنتی و بررسی و تحقیق در زمینه خواص دارویی گیاهان و فراهم شدن امکانات تهیه و استفاده از داروهای گیاهی مورد تاکید قرار گرفته است و اسناد بالادستی همگی بر این موضوع تاکید دارند اما باید مشخص شود زمینه ترویج استفاده‌ از داروهای طبیعی و سنتی چگونه باید فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر تعداد فرآورده‌های طبیعی و گیاهی و سنتی تأیید شده در کشور ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ فرآورده طبیعی و ۲۳۰۰ فراورده سنتی نیز داریم که از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند‌.

به گفته رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی و سنتی ایران، فرآورده‌های سنتی عبارتند از فرآورده‌هایی که به طور متواتر در کتب مرجع طب سنتی ایران ذکر شده‌اند و منظور از فرآورده‌های طبیعی نیز فرآورده‌های تهیه شده از منابع معدنی و با منشأ طبیعت است.

جمشیدی تصریح کرد: نمی‌توان دقیقاً گفت چه تعداد از این فرآورده‌ها در بازار در حال استفاده هستند زیرا به دلیل قیمت گذاری این محصولات، تعدادی از این تولیدکنندگان نمی‌توانند محصولات خود را در داروخانه‌ها عرضه کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و سنتی ایران در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر میزان پوشش بیمه‌ای فرآورده‌های طبیعی و سنتی ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد ۵۶ قلم فرآورده طبیعی و سنتی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت، اما میزان پوشش بیمه‌ای این فرآورده‌ها دیگر افزایش نیافت و در همین میزان باقی ماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.