×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت وسیع گل محمدی و سیاه دانه در شهرستان دهگلان (استان کردستان)

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، فرهاد یعقوب نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان، اظهار کرد : کشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان دهگلان در سال جاری افزایش یافته است.

وی، گل محمدی، سیاه دانه و کنجد را از مهم ترین گیاهان دارویی کشت شده در مزارع دهگلان اعلام و در ادامه افزود : با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه ، شرایط مساعد برای کشت این دسته گیاهان دارویی در شهرستان دهگلان فراهم است.

رئیس جهاد کشاورزی دهگلان در ادامه به سطح زیر کشت این نوع گیاهان اشاره و بیان کرد : در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان دهگلان زیر کشت انواع گیاهان دارویی است.

وی از استقبال خوب کشاورزان در جهت کشت این دسته گیاهان خبر داد و عنوان کرد: جهاد کشاورزی با در اختیار نهادن رایگان بوته گل محمدی، بذر، سم، کود و حضور کارشناسان متخصص از کشاورزان پیشرو در این زمینه حمایت می کند.

یوسفی از کشاورزان روستای تازه آباد، چراغ آباد از توابع شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار دهگلان شیدا عنوان کرد: حدود ۳ سال است که به کشت گیاه گل باغی در مزارع مشغول هستم و خوشبختانه نتیجه رضایت بخشی گرفته و آب و هوای این منطقه جهت کشت این گیاه مساعد بوده و فروش آن در بازار خوب و عالی بوده چرا که طرفداران زیادی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.