×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد بارانداز گیاهان دارویی در استان لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حسن کیانی فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه لرستان به دلیل تنوع آب و هوایی یک ایران کوچک محسوب می‌شود، اظهار کرد: سطح کشت گیاهان دارویی در استان شش هزار هکتار است که شامل انواع گیاهان برگی، گل و ریشه‌ای است.

وی بیان کرد: ۳۰ نوع گونه گیاهان دارویی در استان از جمله گل محمدی، موسیر، آویشن، نعناع فلفلی، گل گاوزبان، زعفران و سیاهدانه کشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: توسعه کشت گل محمدی، موسیر، زعفران و گشنیز را به دلیل کیفیت و استقبال متقاضیان در دستور کار داریم.

کیانی‌فر گفت: هدف‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی برای ۵ سال آینده افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۱۸ هزار هکتار و تولید ۵۰ هزار تن است.

وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی اکنون اسانس‌گیری بیشتر گونه‌های دارویی در استان انجام می‌‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران در احداث و تکمیل زنجیره ارزش بعد از تولید اسانس مانند تولید عطر، ادکلن، ژل، پماد و محصولات بهداشتی را در دستور کار داریم.

کیانی‌فر با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بارانداز گیاهان دارویی هستیم، عنوان کرد: با راه‌اندازی بارانداز گیاهان دارویی تولیدات در یک مکان مورد مبادله قرار می‌گیرد.

وی گفت: به منظور حمایت از تولید گیاهان دارویی خرید و قرارداد تضمینی را داشته‌ایم، همچنین در خصوص مرزه خوزستانی قرارداد بسته‌ایم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: مدیریت باغبانی برای حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی به صورت رایگان، یارانه‌ای و تسهیلات در دستور کار دارد.

کیانی فر تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در اراضی دیم کم بازده یکی از اولویت‌های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.