×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقدامات حمایتی بنیاد احسان به خانوارهای کم‌ برخوردار برای کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری اموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان با همکاری گروه‌های جهادی تخصصی این حوزه در مناطق کم برخوردار اقدامات حمایتی خود از کشاورزان و عشایر را ادامه می دهد. مهدی بختیاری مسئول قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در توضیح اقدامات این قرارگاه گفت: یکی از اصلی ترین فعالیتهای قرارگاه کشاورزی در حوزه کمک به معیشت کشاورزان و خانوارهای کم برخوردار است، در این جهت طرح کشت گیاهان دارویی توسط این خانوارها را آغاز کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در استان مازندران ۳۰۰ هکتار زمین غیر قابل کشت برای کشت گیاهان دارویی با اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی آماده شده است، این زمین‌ها در اختیار ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانواده قرار خواهد گرفت تا بعد از طی مراحل آموزشی و با کمک گروه‌های جهادی در پاییز کشت را آغاز کنند.
بختیاری افزود: در استان خوزستان نیز ۱۰۰ هکتار زمین برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است تا در اختیار افراد کم برخوردار قرار گیرد.
مسئول قرارگاه کشاورزی عنوان کرد: در فصل آغاز کشت گیاهان دارویی، با حمایت بنیاد احسان ۱ میلیارد تومان سم، کود و بذر خریداری می شود و از طریق گروه های جهادی توزیع خواهد شد.
بختیاری در خصوص اقدامات این قرارگاه در حوزه دامپروری نیز گفت: با همکاری گروه‌های جهادی دامپزشکی، ۲۰۰ هزار راس دام تحت پوشش بنیاد احسان قرار گرفته‌اند، تا با اقدامات مناسب شاهد کاهش تلفات دام عشایر باشیم.
مهدی بختیاری اضافه کرد: در یکی از اقدامات برای کاهش تلفات دام کاروان سلامت دام به مناطق مختلف کشور اعزام شده است، دست آورد این کاوران تزریق ۶۰ هزار واکسن قانقاریا و توزیع ۲۰۰ میلیون تومان دارو بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.