×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت چای ترش در شهرستان حمیدیه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، حمید مطرودی افزود: خرداد ماه امسال در مجموع ۱۰ هکتار چای ترش در روستاهای غضبان، گمبوعه بزرگ، دهکده از توابع این شهرستان کشت شد و کار برداشت این محصول که جنبه دارویی نیز دارد در روزهای اخیر شروع شده است.

وی پیش بینی کرد در مجموع از سطح زیرکشت حدود ۱۰تن چای ترش از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیرجهادکشاورزی حمیدیه افزود: برای ترویج و آشنایی کشاورزان با کشت چای ترش، کلاس های آموزشی انفرادی و چهره به چهره به صورت حضوری و مجازی برگزار شد ضمن آنکه بازدید حضوری از مزارع سایر شهرستان های پیشرو در کاشت چای ترش به عمل آمد که منجر به آشنایی بهره برداران با محصول چای ترش و علاقه مندی کشاورزان و کاشت این گیاه دارویی برای نخستین بار دراین شهرستان گردید.

مطرودی با بیان اینکه چای ترش از جمله محصولاتی است که به عنوان یک گیاه دارویی مصرف می شود اظهار داشت: چای ترش گیاهی است که در خاک حاصلخیز بازدهی مناسبی دارد و جزو گیاهان دارویی کم توقع به شمار می‌آید و با آب و هوای این منطقه نیز سازگاری دارد.

کشت چای ترش برای نخستین بار در شهرستان کارون در جنوب اهواز انجام شد و هم اکنون سطح کشت این محصول در این منطقه به ۱۵هکتار رسیده است.

چای ترش که به آب کمی نیاز دارد می تواند به عنوان الگوی کشت جایگزین برنج، درآمد خوبی را نصیب کشاورزان خوزستان در شرایط خشکسالی و تنش آبی کند. قیمت هر کیلوگرم چای ترش(خشک)در بازار ۸۰۰ تا یک میلیون ریال است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی مقام نخست کشوری را دارد.

در استان خوزستان حدود ۱۲۴ نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می‌شود که مهمترین آن نیشکر ، چغندرقند ، کلزا و گندم است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.