×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۵ هزار هکتار به سطح کشت گیاهان دارویی در استان خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، معاون بهبود تولیدات گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵ هزار هکتار به مساحت کشت گیاهان دارویی در این استان افزوده می شود.
نامور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای توسعه کشت و ساماندهی گیاهان دارویی در این استان شورایی تشکیل شده است، اظهار کرد: در این شورا مسائلی همچون برنامه ریزی برای کشت کدام گیاهان، مسائل فنی کشت آن ها، بازاریابی و …. مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: برنامه ریزی ها مبنی بر این است تا طی یک برنامه ۵ ساله، علاوه بر سطوحی که وجود دارد، ۵ هزار هکتار دیگر نیز به سطوح کشت گیاهان دارویی در این استان افزوده شود.
نامور ادامه داد: از سوی دیگر در این استان به دنبال تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی هستیم که البته یک واحد تولیدی در شهرستان جاجرم موجود است.
وی بیان کرد: همچنین طی امسال کشت قراردادی گیاهان دارویی نیز انجام خواهد شد که این امر را وزارتخانه انجام خواهد داد و اقداماتی همچون قرارداد با شرکت های فرآوری گیاهان دارویی را انجام خواهد داد.
این مقام مسئول تصریح کرد: گیاهان دارویی که قابلیت توسعه کشت در استان دارد شامل زیره سیاه و سبز، باریجه، سیاه دانه و گل محمدی است.
وی گفت: سطح کشت گیاهان دارویی در این استان به جز گل محمدی، یک هزار و ۹۷۶ هکتار است.
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این استان هر ساله در سطح ۳ هزار و ۸۳۹ هکتار نیز کشت زعفران انجام می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.