×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان کم آب بر در دیمزارهای استان خوزستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک از کشت ۳ هکتار گیاه روغنی دارویی کاملینا برای اولین بار در این شهرستان خبر داد. یوسف پیش بین در حاشیه بازدید از مزرعه کشت گیاه کاملینا گفت: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر، کم آبی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در راستای تغییر الگوی کشت و طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص با همت و تلاش مضاعف کشاورزان محترم نظر به کشت گیاهان کم آب بر، مقاوم در برابر کم آبی با سودآوری بالا را توسعه و ترویج نمایند.
کشت گیاه روغنی کاملینا در باغملک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک با تاکید بر افزایش کشت این گیاه استراتژیک در شهرستان، اضافه کرد: با توجه به وارداتی بودن ۹۵ درصد از روغن خوراکی کشور، موضوع توسعه کشت دانه‌های روغنی از جمله کاملینا به عنوان یک گیاه روغنی ضروری است.
پیش بین مدیرجهاد کشاورزی شهرستان باغملک با بیان اینکه روغن این گیاه علاوه بر مصرف خوراکی مصرف دارویی نیز دارد، افزود: کنجاله این گیاه نیز می‌تواند به عنوان غذایی مناسب برای دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: گیاه کاملینا بسیار مقاوم در برابر سرما، گرما، خشکی، آفات و امراض و… است که ۳ هکتار آن در منطقه قلعه تل توسط کشاورز محترم آقای سام کرمی کشت شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.