×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت خرفه در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مرودشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مرودشت به کشت گیاه دارویی خرفه اختصاص یافت. کشت خرفه از اوایل تیر ماه آغاز شده است و در شهریور ماه نیز برداشت می‌شود.
به گفته امیریان؛ میزان بذر مصرفی خرفه در هر هکتار ۱۰ کیلوگرم و عملکرد مورد انتظار بین۵۰۰ تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بسته به میزان آب مصرفی و شرایط حاصلخیزی خاک و تغذیه متغیر است.
وی گفت: خرفه گیاهی است، دارویی و یکساله که به واسطه مصرف پایین آب برای اصلاح الگوی کشت در شرایط خشکسالی و محدودیت منابع آبی قابل کشت و توسعه است.
امیریان با تاکید بر اینکه این گیاه در هر شرایط خاک و آب و هوایی رشد می‌کند، تصریح کرد: بخشی از زمین‌های این منطقه به دلیل اینکه از لحاظ حاصلخیزی در وضعیت خوبی نیستد برای کشت این گیاه مناسب است.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: گیاه خرفه را علاوه بر برداشت تخم خرفه به صورت تازه خوری همراه با سالاد، سوپ به صورت خام به عنوان طعم دهنده گوشت و از تخم آن به عنوان یک ماده تزئینی در نان‌های شیرینی در بسیاری از کشور‌ها استفاده می‌کنند.
بر اساس منابع این گیاه دارویی بدلیل داشتن ترکیبات مغذی مختلف مانند انواع ویتامین، مواد معدنی، اسید‌های چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها، در بهبود گردش خون، کاهش کلسترول، سلامت پوست، جلوگیری از ابتلا به سرطان و دستگاه گوارش و تقویت و سلامت قلب، مسکن صفرا، حرارت خون و کبد و معده را تسکین می‌دهد و قند خون را نیزکاهش می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.