×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گز روغنی (مورینگا) در کازرون

حمید رشیدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:مورینگا گیاهی چندساله و سریع‌الرشد است که به صورت درختچه در نواحی گرمسیر و نیمه گرمسیر پرورش داده می‌شود و تمامی قسمتهای گیاه از جمله برگ گُل، میوه، پوست و ریشه قابل استفاده است و به دلیل خواص فراوان، به گیاه معجزه معروف است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون ادامه داد: از این گیاه دارویی در صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی ،غذایی و صنعت استفاده می شود و این گیاه که در رده گیاهان دارویی قرار می گیرد دارای انواع ویتامین‌ها، عناصر ضروری و آنتی اکسیدان است و افزون بر تأمین نیاز بدن، در درمان بیماریهای پوستی ،دیابت،آسم و بیماریهای التهابی و باکتریایی کاربرد دارد.

به گفته رشیدی، مورینگا نسبت به شرایط محیطی و آفات و امراض مقاومت بالایی دارد و جزء گیاهان کم آب بر است، همچنین ۲ رقم الیفرا و پرگرینا در کازرون کشت شده و پیش بینی می شود سه هزار کیلوگرم برگ خشک از هر هکتار مزرعه مورینگا برداشت شود.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته بهره بردار موفق به اخذ گواهی ICM محصول سالم شده و ترغیب به اخذ گواهی استاندارد تشویقی این محصول در دستور کار است.

شهرستان کازرون که در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شیراز قرار دارد، در حال حاضر دارای سطحی حدود ۴۰ هکتار گیاهان دارویی از جمله آلوئه‌ورا، آویشن، چای‌ترش، به‌لیمو و مورینگا است‌

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.