×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موفقیت استان فارس در تولید گیاهان دارویی در دیم زارها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از سینا پرس فارس، طرح توسعه گلخانه های این استان در سال گذشته با تحقق ۱۵۴ درصدی سهمیه ابلاغی و توسعه ۳۰۱ هکتاری به بیش از ۸۷۰ هکتار رسیده که موفق به کسب رتبه نخست در تحقق برنامه ابلاغی توسعه کشت های متراکم و کنترل شده گلخانه ای کشور شده است.

قابل ذکر است؛ از سطوح تولید در محیط های کنترل شده استان فارس حدود ۴۹۶ هکتار به محصولات سبزی و صیفی، ۲۳۸ هکتار به سایبان باغات، ۵۳ هکتار به گل و گیاهان زینتی و مابقی به تولید انواع نشاء، نهال و توت فرنگی اختصاص دارد.

گفتنی است؛ طرح جهش تولید در دیمزارها برای اولین سال در استان فارس در سالی که گذشت توسط سازمان جهاد کشاورزی این استان در سطحی بیش از ۲۴۳ هزار هکتار به مرحله اجرا در آمده است که سطح زیر کشت ۵۰۱۹ هکتاری گیاهان دارویی در قالب این طرح با تحقق ۲۵۰ درصدی سهمیه ابلاغی، حائز رتبه اول در کشور شده است.

لازم به توضیح است؛ سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار های استان فارس حدود ۲ هزار هکتار بوده است که با اقدامات و برنامه ریزی های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

یادآور می‌شود؛ شهرستان مرودشت با ۳۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از ۴۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان های مجری طرح جهش تولید در دیمزار ها را به خود اختصاص داده است.

بنابراین گزارش، رئیس این سازمان علاوه بر دریافت دو لوح تقدیر از برومندی، دو لوح تقدیر جداگانه دیگر نیز از “مهدی لطفی زاده مجری طرح توسعه گلخانه های کشور” و “حسین زینلی مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور” با توجه به کسب رتبه های مذکور، دریافت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.