×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشاورزی قراردادی نسخه نجات بخش کشاورزان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کشاورزی قراردادی به عنوان نسخه نجات بخش کشاورزان یاد کرد.
حمید نامور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در کشت قراردادی کشاورز با صادرکننده و یا واحد فرآوری قرارداد منعقد می کند که براساس آن قرار داد محصول تولید می کند و بعد از برداشت آن را با قیمت معین شده به فروش می رساند، گفت: در کشت قراردادی کشاورز به خوبی می داند که چه میزان درآمد عایدش خواهد شد.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم یکی از نمونه های کشاورزی قراردادی است، اظهارکرد: کشاورز گندم کار به خوبی می داند که هنگام تحویل محصول، چه میزان درآمد عایدش می شود در نتیجه اطمینان خاطر از انجام کار خود دارد.
نامور افزود: در حال حاضر کشت پنبه نیز نوعی از کشاورزی قراردادی است چراکه در آن کشاورز با کارخانه پنبه قرار داد منعقد کرده و محصول تولید می کند.
وی ادامه داد: این سازمان در برخی از کشت ها به دنبال آن است تا برای برخی از محصولات از قبیل گل محمدی، زعفران و … کشت قراردادی را انجام دهد اما هنوز موفق نشده ایم.
این مقام مسئول با اشاره به کشت های گلخانه ای در استان گفت: به دنبال تنوع بخشی در تولید محصولات گلخانه ای در این استان هستیم تا کشاورزان فقط از تولید محصولاتی همچون گوجه فرنگی و خیار خارج شوند.
وی خاطرنشان کرد: البته برخی از کشاورزان به سوی تولید برخی از گیاهان خاص در گلخانه ها همچون آلوئه ورا رفته اند که تولید این محصول نیز از نوع کشاورزی قراردادی است و طرف خرید آن، شرکت های دارویی و زیبایی هستند.
نامور گفت: کشاورزان با ایجاد گلخانه و تولید محصولاتی همچون گیاهان دارویی می توانند به صورت قراردادی، کار کشت را انجام دهند.
وی تاکید کرد: کشت قراردادی محصولات، کشاورزی را از دست دلالان خارج می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.