×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الله شهبازی در کمیته فنی گیاهان دارویی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها اظهار کرد: طرح توسعه گیاهان دارویی برای دومین سال به صورت قراردادی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط کشت گیاهان دارویی نسبت به سال گذشته بهبود یافته است افزود: کشاورزانی که خودشان بذر تهیه و اقدام به کشت می‌کنند می‌توانند برای سال اول کشت قراردادی داشته و نگرانی بابت فروش محصول نداشته باشند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: با همکاری اتحادیه تعاونی روستایی استان، تمام کشت‌های گیاهان دارویی دیم با حمایت‌ دولتی برای اولین بار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این مهم بخشی از نگرانی کشاورزان در صورت بروز خسارت را رفع می‌کند گفت: هر یک از بهره‌بردارانی که تمایل به کشت گیاهان دارویی دیم دارند اقدام به کشاورزی قراردادی و تحویل بذر کنند.

شهبازی به دریافت ۳۰ درصد هزینه بذر ابتدای کشت و کار در در قالب این طرح اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد بقیه زمان فروش محصول از درآمد کشاورز تهاتر می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه کشت گیاهان دارویی در سال جاری ۲ هزار هکتار است بیان کرد: سال گذشته برنامه در سطح یک‌هزار هکتار بود که موفق به اجرای یک هزار و ۲۰۰ هکتار شدیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.