×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت دهانشویه گیاهی بر پایه عصاره آلوئه ورا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجو، دکتر میرزایی در مصاحبه ای درباره ویژگی‌های این محصول گفت: دهانشویه ضدباکتری گیاهی-دارویی بر پایه عصاره گیاه شاخ بزی (آلوئه ورا) ساخته شده و برای پیشگیری و درمان بیمارهای دهان و دندان قابل استفاده است.

او افزود: عصاره به کار رفته در این محصول برای اولین بار در دنیا مورد بررسی و استفاده قرار گرفت و در سیستم پتنت آمریکا «USPTO، مشهورترین سیستم‌ ثبت اختراع در جهان ثبت شد.

عضو هیات علمی گروه پژوهشی بیوتکنولوژی پژوهشکده علوم محیطی پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی این دانشگاه با نام بردن از استرپتوکوک موتانس (Streptococcus mutans) به عنوان اولین و مهم ترین میکروارگانیسم موجود در پلاک که در همه سطوح دهان دیده می‌شود و در شروع پوسیدگی مینای دندان پیشتاز است، افزود: انترکوک فکالیس (Enterococcus faecalis) نیز یکی دیگر از میکروارگانیسم‌های فلور طبیعی دهان (normal flora of the oral cavity) است که باعث عفونت و پوسیدگی دندان می‌شود و با سایر بیماری‌های دهان مرتبط است.

وی اظهار داشت: باکتری‌ موتانس عامل اصلی پوسیدگی دندان‌ها بوده و سلامتی دهان بیش از ۷۰ درصد از انسان‌ها در تمام گروه‌های سنی را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر دهانشویه‌های شیمیایی که مهم ترین آنها کلرهگزیدین است برای کنترل شیمیایی پلاک کاربرد دارند. استفاده طولانی مدت از ترکیبات شیمیایی سبب رنگی شدن دندان و اثر معکوس بر روی مخاط دهان دارد. این عوامل نامطلوب استفاده طولانی مدت و پذیرش افراد را محدود می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.