×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه گذاری برای صنعت فرآوری گل‌محمدی در گلپایگان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایمنا، امیرمسعود شهبازی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان در حاشیه بازدید از مزرعه گل‌محمدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گلپایگان، اظهار کرد: کار برداشت گل‌محمدی از سطح ۱۳۵ هکتار از گلستان‌های شهرستان گلپایگان از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز و تا نیمه خردادماه ادامه دارد.
امیرمسعود شهبازی با بیان اینکه از هر هکتار زیر کشت چهار تن گل‌محمدی برداشت می‌شود، افزود: امسال در شهرستان پیش‌بینی برداشت ۵۰۰ تن گل‌محمدی داریم.
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با تأکید بر توسعه صنایع تبدیلی و کشت گیاهان دارویی و گل‌محمدی در شهرستان گلپایگان، گفت: به منظور اشتغالزایی در شهرستان در حال جذب سرمایه گذار برای احداث صنایع فرآوری گل‌محمدی و صنایع تبدیلی هستیم.
برداشت سه تن سبزیجات در ماه گلخانه مزرعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان
در ادامه محمد منعمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان، اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ پس از واگذاری شش هکتار زمین به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان مزرعه تولید گیاهان دارویی به منظور راه‌اندازی رشته‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی ایجاد شد.
وی افزود: اکنون در این مزرعه هزار بوته گل‌محمدی با تولید سالانه ۵ تن، تکثیر گیاهان دارویی و گلخانه کشت سبزیجات برداشت می‌شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان از راه‌اندازی رشته‌های صنایع غذایی با فرایند صنایع تبدیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان خبر داد.
منعمی گفت: در راستای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»،الویت دانشگاه فنی و حرفه گلپایگان ایجاد گلخانه‌های کشت محصولات ارگانیک به منظور اشتغالزایی دانشجویان رشته کشاورزی و صنایع تبدیلی مشغول در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان است.
وی افزود: در حال حاضر در مزرعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان گلخانه کشت سبزیجات ارگانیک با ظرفیت تولید ۳ تن در ماه فعالیت دارد، تا پایان شهریورماه سال جاری سطح گلخانه‌های کشت سبزیجات به دو هزار و ۵۰۰ مترمربع با تولید هشت تن در ماه توسعه پیدا می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.