×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش سطح‌ زیر کشت گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۱

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، حسین زینلی  با اشاره به اینکه در  سال ۱۴۰۱  ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت  گفت: سطح زیر کشت گیاه دارویی حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به‌صورت آبی و ۲۰ هزار هکتار در اراضی شیب‌دار و دیم توسعه خواهد یافت.
به گفته وی گیاهانی همچون زعفران، گل محمدی، زیره سبز، زیره سیاه، شیرین‌بیان، موسیر، پنیرک، حنا، آویشن، رازیانه، سیاه‌دانه، گشنیز و رازک عمده گیاهان دارویی بوده که وزارت جهاد کشاورزی درصدد توسعه آن‌ها است.
توسعه حدود ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بسیاری از گیاهانی که درصدد توسعه آن هستیم زنجیره ارزش آن کامل شده است، یادآور شد: این گیاهان نیاز داخلی کشورمان را تأمین می‌کند و بنا داریم در سال جاری بر روی ارتقای کیفیت و بهره‌وری این گیاهان فعالیت کنیم که نتیجه آن بالا بردن ارزش‌افزوده محصولات خواهد بود.
زینلی بابیان اینکه با حکمرانی واحد بر روی هر یک از زنجیره‌ها می‌توانیم ارزش محصولات را با مبنای علمی ارتقاء دهیم، تصریح کرد: باید روش‌های تولید محصول و فرآوری اولیه و ثانویه و همچنین بازرگانی و برندینگ این محصولات ارتقاء پیدا کند تا جایگاه بازرگانی کشور به نحو شایسته‌ای بالاتر رود.
وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین فعالیت‌های سال جاری گسترش باراندازهای گیاهان دارویی در سطح کشور است، یادآور شد: برای ارتقای باراندازها تسهیلاتی را تهیه خواهیم کرد تا بتوانیم کشاورزی قراردادی و خرید محصولات بر اساس کیفیت را انجام دهیم.
مجری طرح گیاهان دارویی بابیان اینکه ایجاد باراندازها سبب مدیریت فروش این محصولات در داخل و صادرات آن خواهد شد، ادامه داد: همچنین ارزش‌افزوده را با تنوع محصول و همچنین تبدیل مواد خام به مواد فرآوری شده افزایش‌ خواهیم داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.