×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گواهی ICM عامل مهم ارز آوری محصولات کشاورزی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی لارستان فارس از اختصاص سه پروانه حد مجاز آلاینده ها در سال جاری به سه گونه گیاه دارویی موجود در این شهرستان خبر داد.
 عالیه سادات رفعت حقیقی روز سه شنبه با بیان اینکه  این گیاهان شامل آویشن  ، مرزنجوش و مریم گلی است تصریح کرد: پروانه ICM  در محصولات کشاورزی به زارعان و باغدارانی تعلق می گیرد که با رعایت اصول مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا، محصولات تولیدی آنها پس از بررسی آزمایشگاهی فاقد باقیمانده سموم و سایر آلاینده ها باشند.
وی افزود: عبدالله وفایی خوری از کشاورزان پیشرو بخش مرکزی لارستان که برای اولین بار اقدام به کشت گیاه دارویی آویشن شیرازی در لارستان نموده، در راستای ارائه گیاهان دارویی گواهی شده به بازار مصرف اقدام به اجرای طرح محصول سالم و اخذ گواهی ICM  نموده است.
رفعت حقیقی با تأکید بر لزوم ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در لارستان اظهار کرد: پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و تأیید عدم وجود نیترات، سموم و فلزات سنگین در گیاهان دارویی، گواهی تولید محصول سالم از سوی انجمن صنفی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی استان فارس برای این محصول صادر شد، که گام بزرگی در جهت افزایش صادرات محصولات کشاورزی خصوصا گیاهان دارویی به سایر کشورها است.
کارشناس گیاهان دارویی  جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه تولید محصولات گواهی شده کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی پاسخی به دغدغه مصرف کنندگان در زمینه سلامت محصولات غذایی و دارویی است، تصریح کرد: با توجه به هزینه های تولید محصولات گواهی شده، وظیفه ما حفظ و حراست بیشتر از این گنجینه های ارزشمند طبیعی است.
رفعت حقیقی بیان کرد: کشت گیاهان دارویی و تولید فرآورده های گواهی شده آن می تواند به عنوان یک ضرورت ملی و در قالب یک برنامه مشخص و جامع، خودکفایی دارویی، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته و به عنوان عامل مهمی در ارز آوری برای کشور اثرگذار باشد.
از مجموع بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی در شهرستان لارستان حدود ۹۰ درصد آنها منابع ملی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.