×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شربت پرطرفدار روزه داران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، خاکشیر در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و در رفع تشنگی و جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان موثراست.خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش شده و بهترین نوشیدنی در ماه رمضان برای کاهش تشنگی است.

یکی از مهم ترین عملکردهای شربت خاکشیر در ماه رمضان، ادرارآور بودن آن است.در ماه رمضان کلیه ها به علت کم آبی بدن دچار اختلال می گردند. شربت خاکشیر کلیه ها را تقویت می کند، ادرار را افزایش می دهد و سموم را از بدن خارج می سازد.  این کار به خنک شدن بدن نیز کمک می کند. در ماه رمضان، به علت کمبود آب بدن، پوست دچار خشکی و التهاب خواهد شد.خاکشیر سرشار از امگا۳ است و در درخشندگی و طراوت پوست نقش به سزایی دارد.

هم چنین خاکشیر، با افزایش اکسیژن پوست، سلول های پوستی را تحریک می کند و تولید فیبروبلاست را افزایش می دهد.خاکشیر از زمان های گذشته کاربرد داشته اسـت و بهتـرین کـاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده اش است و بـرای ناراحتی های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید است.این گیاه حاوی مقداری گلوکزاینولات در قسـمت هـای مختلـف، یـک فلانوئیـد و یـک بتاسیتوسـترول مـی باشـد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، بررسی های فیتوشیمیایی خاکشیر وجود اسـیدهای چـرب، آلکـان هـای مختلـف، برخـی ترکیبـات فنلـی و همچنـین ترکیبات حاصل از هیدرولیز آنزیمـی گلوکوزاینـولات هـا را نشان داده است.آثار درمانی گستردهای از جمله خلط آور، محرک و نیروبخش، نرم کننده و تقویت کننده قلب و اثرات ضد انگلی برای این گیاه ذکر شده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.