×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۵ استاندارد ملی جهت گیاهان دارویی اولویت دار تدوین شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، همه حوزه‌های فناورانه به دنبال این هستند تا با تدوین استانداردهای ملی و رعایت دستورالعمل‌های جهانی، محصولات خود را با کیفیت بالاتر و بهتری به بازار عرضه کنند.

یکی از صنایع برخوردار از این استانداردها حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی است که به همت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال استانداردسازی محصولات تولیدی است.

از جمله اقدامات در این زمینه هم می توان به تدوین استاندارد برای ۱۵ مورد از محصولات اولویت دار گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی کشور نیز با هدف توسعه فناورانه و کیفی محصولات این حوزه اشاره کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، محصولاتی چون «زعفران»، «اندازه گیری سافرانال، پیکوکروسین، کروسین و …»، «عرق کاسنی»، «عرق رازیانه شیرین»، «عرق بهارنارنج»، «عرق شاهتره»، «اسانس آویشن دنایی»، «عرق نعنا فلفلی»، «گلاب»، «اسانس مرزه خوزستانی»، «گیاه نعنا سنبله‌ای»، «گیاه نعنا فلفلی»، «اسانس گل محمدی»، «عرق زنیان»، «عرق خارشتر» و «گیاه به لیمو»، از این استانداردها بهره مند شدند.

همه کالاها و محصولات تولیدی ایران‌ساخت از زیرساخت‌های فعالیت تا ورود به بازار ملزم به دریافت مجوزهای خاصی هستند. حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی نیز از این امر مجزا نیست و با توجه اینکه با سلامت فرد و جامعه، ارتباط مستقیمی دارد، باید صدور مجوزها با سختگیری بیشتری اعمال شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.