×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۶۰۰ هکتار از اراضی دامغان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، علی اکبر عباسی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات کشت گیاهان دارویی در ارتفاعات شهرستان به منظور ترمیم پوشش گیاهی کوهستانی انجام می‌شود.

وی میزان بذر مصرفی برای کشت در مراتع را حدود ۳۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: کشت بذرهای گیاهان دارویی در مراتع با همکاری و مساعدت مردم محلی، هلال احمر، بسیجیان و همیاران طبیعت انجام شد.

عباسی راد خاطرنشان کرد: گونه های دارویی کشت شده در مراتع شهرستان شامل آنغوزه، باریجه، درمنه، وشق و بادام کوهی است.

وی اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان صنعتی و دارویی به عنوان یک اولویت است که این امر باید در اولویت طرح‌های اشتغال‌زایی نیز قرار گیرد که در این زمینه آموزش های لازم در اداره منابع طبیعی به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

عباسی راد ادامه داد: با توجه به سیاست‌ های کلان کشور مبنی بر اجرای طرح‌ های منابع طبیعی با صرفه اقتصادی و به منظور کاهش هزینه‌، اتلاف وقت و ایجاد اشتغال در جوامع روستایی، کشت این گیاهان در سطح مراتع شهرستان در سال آینده نیز ادامه می‌یابد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: در مناطقی که گیاهان دارویی کشت شد به مدت چهار سال ورود دام ممنوع و در سال پنجم، قابل بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در ایران نزدیک به هشت هزار گونه گیاهی می روید که ۲ هزار و ۲۵۰ گونه آن خاصیت دارویی و معطر دارد.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.