×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت و اهلی سازی ۴۰ نوع گیاه دارویی در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر امین سلاحورزیان در رویداد شتاب استارتاپی با موضوع گیاه دارویی مرزه خوزستانی که در علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: لرستان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و خاک، یکی از نقاط ارزشمند، در راستای پرورش گیاهان دارویی است.

وی اضافه کرد: در مناطق مختلف استان گیاهان دارویی به طور طبیعی رویش دارند اما قبلا روی کشت و فرآوری گیاهان دارویی زیاد کار نشده بود.

سلاحورزیان بیان کرد: با توجه به اینکه مردم استان تمایل به مصرف گیاهان دارویی دارند تصمیم بر آن شد که روی کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی کارهای خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی لرستان از سال ۸۶ کارهای خوبی در راستای کشت گیاهان دارویی و اهلی سازی آنان انجام داده است.

این مسئول گفت: جهاد دانشگاهی لرستان مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی را در بام لرستان احداث کرده که در این مجتمع چهل نوع گیاه کشت و اهلی‌سازی شده است و توانسته نهاده‌های استان را تا حد زیادی تامین کند.

سلاحورزیان خاطرنشان کرد: کشاورزی قراردادی برای کشت گیاهان دارویی در بین کشاورزان استان آغاز شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد:  بذر، قلمه و نشا استاندارد گیاهان دارویی را در استان فراهم کرده‌ایم.

وی گفت: مرزه خوزستانی یکی از گیاهان اندمیک و ارزشمند لرستان است که در صنایع بهداشتی و دارویی کاربرد دارد و در بام لرستان به صورت ویژه کشت می‌شود و قلمه آن را به استان‌های همجوار ارسال می‌کنیم.

سلاحورزیان با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی باید علم و کاربرد کنار هم قرار بگیرند، تصریح کرد: در این رویداد استارتاپی ایده‌هایی که پذیرفته شوند در راستای کاربردی کردن آنها حمایت خواهند شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.