×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جهاد دانشگاهی لرستان، پیشرو در تولید گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر امین سلاحورزیان، در بازدید دکتر ایرج نیک‌ پی، رئیس دانشگاه علمی- کاربردی استان از مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی این واحد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همواره سعی کرده فعالیت‌ های خود را منطبق با پتانسیل‌ ها و ظرفیت‌ های بالقوه استان پیگیری کند و در همین راستا اقدام به تاسیس مراکز خدمات تخصصی مرتبط با نیاز جامعه و ظرفیت موجود کرده است.

وی شرایط مساعد آب‌ و هوایی استان برای تولید گیاهان دارویی را یکی از مزایای مهم عنوان کرد و افزود: در همین خصوص استارت مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی از سال ۸۴ در استان زده شد و سپس مجتمع تحقیقات، آموزش و فناوری گیاهان دارویی توسط این مرکز تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

سلاحورزیان با تاکید بر اینکه محور فعالیت این مجموعه پتانسیل‌ها و نیازهای استان است، ادامه داد: همچنین در راستای بسترها و مزیت‌های موجود عمل کرده و خوشبختانه تابحال نیز موفق بوده است.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان اضافه کرد: در این مجتمع از نیروهای جوان و متخصص رشته‌های کشاورزی استفاده شده و به‌ عنوان یک مرجع برای تولید قلمه و نشاء، مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به همکاری‌ های خوبی که جهاد دانشگاهی با جهاد کشاورزی استان دارد، گفت: در این مجموعه ضمن تولید نیاز جامعه کشاورزی به قلمه و نشاء گیاهان دارویی، مشاوره و آموزش‌های لازم نیز از مرحله کاشت تا برداشت به کشاورزان و افراد علاقه‌مند ارائه می‌شود.

سلاحورزیان از اقدامات این واحد در زمینه برندسازی گیاهان دارویی نیز خبر داد و گفت: سعی داریم زنجیره تولید گیاهان دارویی خود را گسترده‌ تر کرده و با توسعه آن زمینه رونق اقتصادی بیشتری را برای استان فراهم کنیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.