×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خرم‌آباد یکی از مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از جماران، مراد بیرانوند شامگاه جمعه با اعلام این خبر اظهار داشت: خرم‌آباد یکی از مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی است که روند استقبال از کشت این محصولات در حال افزایش است.

وی افزود: همچنین در راستای اصلاح الگوی کشت و افزایش معیشت کشاورزان، سازمان جهاد کشاورزی در تامین نهاده بذر، نهال و نشاء مورد نیاز علاقمندان گام‌های موثری برداشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری ، ۳۰ هکتار زیره سبز و زیره سیاه ، ۳۰ هکتار گل محمدی ، ۲۰ هکتار به لیمو و ۱۰ هکتار انواع آویشن، سیاه دانه، گل گاوزبان، بابونه، موسیر، مریم گلی، اسطوخودوس کشت شده و همچنان روند توسعه و عملیات اجرایی کشت ادامه دارد.

بیرانوند ادامه داد : ۱۳۲ هکتار مزارع گیاهان دارویی ایجاد شده در سه سال گذشته، در سال جاری به پیک تولید می رسند و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۴۰۰ تن انواع محصولات دانه، برگ  و گل تولید و به بازار عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد گفت: بزرگترین مزرعه گیاه دارویی به‌لیمو با مساحتی بیش از ۱۲ هکتار در حوزه عمل مرکز ده پیر با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و هر هکتار این محصول برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

بیرانوند اضافه کرد: در حوزه عمل جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد ۱۶۰ هکتار زعفران با متوسط عمر سه ساله علاوه بر مساحت اجراء شده گیاهان دارویی ابلاغی وجود دارد که از این سطح بیش از ۵۰۰ کیلو گرم زعفران در سال ۹۸ تولید و به بازار عرضه شده است.

وی بیان کرد: تاکنون سطوح کشت گیاهان دارویی شهرستان از مرز ۲۳۰ هکتار گذشته است  و امیدواریم با توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی بتوانیم گامی موثر را در جهت اصلاح الگوی کشت، تامین نیاز چهار واحد فرآوری گیاهان دارویی و  اشتغال پایدار در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.