×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی طبیب دوا در روستاهای لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سردار مرتضی کشکولی روز گذشته در بازدید از مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان که در محل بام خرم‌آباد انجام گرفت، اظهار کرد: کشورمان به لحاظ تنوع معادن معدنی و آلی، زمین‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، نباتات، منابع آبی زیاد غنی و ثروتمند است اما به لحاظ عقب‌ ماندگی در دوران قاجار و پهلوی کسانی نگذاشتند کار علمی در این کشور رخ دهد.

وی ادامه داد: براین اساس کاستی‌هایی وجود داشت که استعدادها را به سمت کشف سرمایه‌ها در بخش صنعت، کشاورزی، دریا و … سوق دهیم.

فرمانده سپاه لرستان بیان کرد: کار تحقیقاتی که جهاد دانشگاهی استان در این مجتمع انجام داده و ۴۰ گونه گیاه دارویی با مرارت و سختی کشت شده سرمایه و گنجینه بزرگی است که می‌توان در ترویج کشاورزی از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان مشکل بیکاری را با انجام کشت گیاهان دارویی که جهاد دانشگاهی در شهرک کشت گیاهان دارویی واقع در بام لرستان انجام داده است برطرف کنیم، گفت: نیاز است بین این مجموعه جهاد دانشگاهی و کشاورزان ارتباط برقرار کرد و آموزش‌های لازم را به کشاورزان داد.

کشکولی بیان کرد: سپاه نیز به منظور ترویج فرهنگ کشت گیاهان دارویی با دادن وام‌هایی از کشاورزان حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم این فرهنگ را در بین کشاورزان ترویج دهیم اما از ظرفیت جهاد دانشگاهی می‌توان برای این مهم استفاده کرد، اضافه کرد: در روستاهای استان به دنبال محرومیت زدایی هستیم، بهترین کار این است که کشاورز را با این ظرفیت آشنا کرده و از او حمایت کنیم تا گیاه دارویی را کشت کند؛ در این راستا علاوه بر تولید ثروت، مشکل طب سنتی حل و وابستگی به داروهای شیمیایی کم می‌شود و دانش کشاورزان به طب سنتی بیشتر خواهد شد.

کشکولی یادآور شد: به جای کشت تنها گندم و جو کشاورزان را به کشت پرسود گیاهان دارویی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه در قرارگاه پیشرفت دنبال این هستیم طبیب دوا در روستاها راه‌انداری کنیم و در کنار آن گیاه دارویی کشت شود و تحولی ایجاد خواهد شد، بیان کرد: با دیدن دستاوردهای جهاد در حوزه کشت گیاهان دارویی ذوق زده شدم و قطعا سپاه همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی لرستان خوهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.