×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی مرکز نوآوری گیاهان دارویی مرکز علمی _کاربردی جهاددانشگاهی یاسوج

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محمدحسین برهمن امروز، ۲۳ فروردین‌ ماه در جمع خبرنگاران، افزود: این مجوز با همکاری مؤسسه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کهگیلویه وبویراحمد و با پیگیری های صورت گرفته، از سوی معاونت محترم پژوهشی و دفتر نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی _کاربردی کشور صادر شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان با تشخیص و شناسایی درست ظرفیت ها و پتانسیل های استان و ماموریت مراکز علمی_کاربردی در راستای تربیت دانشجوی مهارت محور تاسیس مراکز نوآوری را مورد تاکید قرار دادند و در این زمینه با تشکیل شوراهای پژوهشی استان اقدام به همکاری و صدور مجوز لازم از طریق دانشگاه جامع علمی_کاربردی کشور را داشته اند.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج اظهار کرد: راه اندازی این مرکز به توسعه کسب و کارهای دانش محور و نیز شناسایی، نیازسنجی، آسیب شناسی، جذب، حمایت، راه اندازی و ایده‌های کارآفرینان با قابلیت تجاری سازی، اشتغال زایی و شتاب‌دهی به فعالیت های استارت آپی (نوپا) کمک شایانی خواهد کرد.

برهمن هدف از ایجاد نوآوری و شتاب‌دهی را حمایت از دانشجویان، فعالان، سرمایه گذران، تسهیل‌گران و علاقمندان خلاق برای ایده های اثر بخش عنوان و تاکید کرد: این مرکز مشتاقانه در انتظار ثبت ایده های حوزه گیاهان دارویی است.

وی بیان کرد: وجود اصحاب رسانه و رغبت به راه اندازی کسب و کارهای مؤثر در بین دانشجویان در حوزه گیاهان دارویی می تواند ظرفیت قابل توجهی برای بهره برداری توسعه ای و اقتصادی از ظرفیت ها و پتانسیل استان و تحقق اهداف مرکز نوآوری باشد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج ادامه داد: صنعت گیاهان دارویی با وجود ظرفیت ویژه و شرایط آب و هوایی منطقه می تواند رشد روزافزونی داشته باشد و در کنار این ظرفیت ها باید نگاهی هم به رشته های دانشگاهی به عنوان پوشش دهنده بخش علمی همه داشته های استان شود.

برهمن خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری مورد نیاز جامعه، حرکت به سمت کارآفرینی مبنتی بر نوآوری، بسترسازی برای ایجاد، گسترش و رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپای دانش محور، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از خلاقیت و نوآوری کارآفرینان، دانشجویان و جوانان فناور و تحقق شعار سال ( تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها) و رونق اقتصادی منطقه از دیگر اهداف این مرکز است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.