×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برخورد قانونی با متخلفان عرصه ملی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از نصیر نیوز، ۱۲ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی باشت تشکیل شد. سید حمید حسینی روز چهارشنبه در در جمع خبرنگاران افزود: این پرونده ها در زمینه بوته کنی گیاهان دارویی و خوراکی و قاچاق چوب و زغال بوده است. وی بیان کرد: بیش از هشت هزار بوته گیاه خوراکی بن سرخ از سودجویان در این شهرستان کشف شده است.
حسینی اظهار داشت: این میزان گیاه خوراکی از هفت دستگاه خودروی سایپا، پیکان بار و پژو کشف و ضبط شده است. وی تصریح کرد: برای هفت نفر سودجوی شناسایی شده در این خصوص پرونده تشکیل شده و در حال سیر مراحل قانونی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با بیان اینکه این میزان بوته گیاهی کشف شده با دستور قضایی امحاء شد گفت: جریمه هر بوته گیاه بن سرخ  ۳۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار ریال است.
حسینی با اشاره به فعال بودن نیروهای منابع طبیعی برای شناسایی سودجویان عرصه های طبیعی تاکید کرد: با افرادی که با بوته کنی گیاهان دارویی یا خوراکی، قاچاق چوب یا سایر تخلفات جنگل ها و مراتع را به خطر می اندازند برخورد قانونی می شود.
کشف ۲ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم چوب و زغال در باشت
حسینی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۳۰۰ کیلوگرم زغال و ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در این شهرستان توقیف شد ابراز کرد: در این زمینه  پنج متخلف شناسایی و پنج دستگاه خودرو توقیف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت افزود: پرونده ای در این خصوصی برای متخلفان تشکیل و به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: قاچاق چوب به ازای هر کیلوگرم هیزم تر یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هیزم خشک یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زغال نیز سه میلیون ریال جریمه می شوند.
حسینی از تلاش و همکاری رییس دادگستری، دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.
دادستان: با متخلفان عرصه ملی برخورد می شود
دادستان عمومی باشت گفت: متخلفان عرصه ملی توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
سید علی رجایی منفرد افزود: حفاظت از گونه های گیاهی برای تضمین حیات بهتر نسل های آینده مورد تاکید دین مبین اسلام است.
 وی اظهار داشت: تعرض به منابع طبیعی سودجویانه و به واسطه آن وجود برخی رخدادهای بحران زا در طبیعت اطرافمان به مشکلات اجتماعی در جامعه منجر می‌شود.
رجایی منفرد تصریح کرد: حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی زیبنده همه مردم است و تلاش های مسوولان و کارکنان این حوزه شایسته تقدیر است.
سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.
گیاه بن سرخ (Allium jesdianum) یک گیاه گلدار است که به طور وحشی می‌روید و متعلق به خانواده Lilaceae  (لیلیاسه)  است.
شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.