×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از یک میلیون انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، امین سلاحورزیان با بیان اینکه مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی این واحد فعالیت خود را در سال ۸۷ با اخذ موافقت اصولی آغاز کرده است، افزود: همچنین این مرکز پس از انجام فعالیت‎‌هایی در زمینه گیاهان دارویی در سال ۹۰ موفق به اخذ موافقت قطعی شد.

وی با اشاره به پتانسیل مطلوب و شرایط آب و هوایی مناسب استان در زمینه تولید گیاهان دارویی اضافه کرد: با توجه به فعالیت این مرکز در زمینه اهلی ‌‎سازی و کشت گیاهان دارویی، اقدام به ایجاد مجتمع فناوری گیاهان دارویی در بام لرستان با مساحت ۲.۶ هکتار کرده که زمینه تحقیقات در مورد گیاهان دارویی را فراهم آورده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با یادآوری اینکه مجتمع مذکور دارای گلخانه‎‌های تولید و تکثیر گیاهان دارویی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع است، ادامه داد: در این مرکز طی سال ۹۹ قریب به یک میلیون و صد و سی هزار انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی مورد نیاز استان تولید شده که شامل گیاهانی همچون آویشن باغی، بادرنجبویه، گل گاوزبان، به لیمو، مرزه خوزستانی، علف لیمو و گل محمدی هستند.

به گفته سلاحورزیان در این مجتمع علاوه بر تولید، اقدام به بررسی امکان کشت و سازگاری گیاهان دارویی با ارزش اقتصادی بالا جهت افزایش سطح کشت و ترویج آن ها در بین کشاورزان می‌‎شود.

وی بیان کرد: اکنون در این مجتمع کلکسیونی از انواع گیاهان دارویی شامل آویشن باغی، آویشن دنایی،گل گاوزبان ایرانی، به لیمو، گل محمدی، مرزه خوزستانی، شمعدانی عطری، سداب، روناس، سرخارگل، بادرنجبویه، رزماری، مورد، نعناع فلفلی، ترخون، علف لیمو و… وجود دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.