×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۵۰ درصدی قیمت گیاهان دارویی در طول یک سال گذشته

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه فروشندگان گیاهان دارویی مشهد گفت: در طول یک سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت‌ های گیاهان دارویی هستیم.

سید حسن بخارایی در خصوص وضعیت بازار گیاهان دارویی مشهد اظهار کرد: در یک سال گذشته و در مدت شیوع  بیماری کرونا نرخ گیاهان دارویی به شدت و  بی رویه افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت‌ها به دلیل نوسانات قیمت گیاهان دارویی در بازار اتفاق افتاده به طوری که شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت‌های گیاهان دارویی بودیم.

وی در مورد دلایل افزایش  قیمت‌های گیاهان دارویی افزود: دلایل مختلفی از جمله  وضعیت اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و … در این مساله دخالت دارند. این افزایش قیمت‌ها تنها به صنف فروشندگان گیاهان دارویی مربوط نبوده و بر تمام صنوف تاثیر خود را گذاشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گیاهان دارویی مشهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸۰۰  واحد صنفی فروش گیاهان دارویی در مشهد  فعالیت می‌کنند اما این واحدهای صنفی به دلایلی از جمله حساسیت‌های مختلف از طرف وزارت بهداشت و درمان با محدودیت‌های مختلفی در زمینه کار و فروش  رو به رو هستند. روز به روز نیز بر  تعداد این واحدهای صنفی افزوده می‌شود اما تقاضا کرده‌ایم تا سقف صدور پروانه‌های کسب در این زمینه بسته شود. در مشهد در یک ماه گذشته به دلیل تخلف  ۴۰ واحد صنفی پلمپ شده است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.