×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی در بام لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل ا ز ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از کشت بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی در مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی این واحد خبر داد.
دکتر امین سلاحورزیان در جریان بازدید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از جهاد دانشگاهی و مرکز درمان ناباروری این واحد بیان کرد: جهاد دانشگاهی با استفاده از توان علمی جوانان این استان سعی در حل مشکلات دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: بر این اساس به مباحث مختلف آموزشی، فناوری، پژوهشی، آموزش عالی، فرهنگی و … ورود پیدا کردیم.
وی با بیان اینکه همچنین جهاد دانشگاهی لرستان به کشت و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان ورود پیدا کرده است، اضافه کرد: مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی در بام لرستان را ایجاد کردیم و بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی را در این مجتمع کشت می‌کنیم و ۳۵۰۰ متر گلخانه ساخته شده است.
سلاحورزیان بیان کرد: همچنین در این مرکز نشاء، قلمه و بذر استاندارد گیاهان دارویی مورد نیاز کشاورزان را برای توسعه کشت تولید کردیم و در این راستا با سازمان جهاد کشاورزی لرستان قراردادهای مهمی منعقد کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: کوهدشت به دلیل کشت محصولات آبدوست با کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی مواجه است و در این شهرستان نیز مبادرت به ایجاد گلخانه کردیم، چهار هکتار زیر کشت رفته و از سال گذشته عملیات کار آغاز و محصولات صادراتی تولید می‌کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه به لحاظ اقتصادی کشت گلخانه‌ای قابل قیاس با سایر کشت‌ها نیست، گفت: اکنون ۲۰ نفر در این گلخانه مشغول به فعالیت هستند و قصد داریم این مجموعه را توسعه دهیم.
سلاحورزیان در خصوص مرکز واحدهای فناور در جهاد دانشگاهی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی یکی از پیشگامان در ایجاد مرکز رشد در لرستان بوده و خیلی از جوانان که ایده و طرح دارند برای ارائه ایده خود به این مرکز مراجعه می‌کنند.
وی بیان کرد: هم‌اکنون ۴۶ واحد فناور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی فعالیت دارند و محصولات فناورانه خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.