×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گل بیدمشک در مهریز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت گل بیدمشک از باغ‌های حومه این شهر و دهستان میانکوه بخش مرکزی آغاز شد و تا فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

بیدمشک در اصطلاح محلی به آن « گل‌بیز » گفته می‌شود، نوعی گیاهی دارویی ،ملین و تقویت کننده قلب، اعصاب و  دستگاه گوارش است که  اشتها را در افراد افزایش می‌دهد و مورد استقبال مردم و خانواده‌ها قرار دارد.

محمد جعفری افزود: حدود ۲۰۰ نفر در مناطق روستایی منطقه به خصوص در منشاد در ۴۰ واحد صنعتی و سنتی به کار عرق‌گیری گیاهان دارویی به خصوص گل بیدمشک فعالیت دارند.

این مسوول اظهار کرد: سالانه حدود یک‌هزار تن انواع عرق گیاهی به خصوص بید مشک تهیه که علاوه بر مصرف مردم شهرستان بخشی  از آن برای فروش به سایر استان‌ها از جمله یرد ارسال می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه در مجموع سطح زیرکشت گیاهان دارویی مهریز حدود ۸۰ هکتار است بیان کرد، درختان بیدمشک بیشتر به صورت پراکنده در کنار سایر درختان در برخی باغ های حومه شهر و روستاها می روید.

 از هر کیلوگرم گل بیدمشک، سه و نیم لیتر عرق بیدمشک استحصال می‌شود و سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۵ هزار هکتار است که بیش از نیمی از آن اختصاص به محصول باغی و درختی دارد.

دهستان میانکوه با ۲ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.