×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث اولین کارخانه تولید خمیر دندان گیاهی پروبیوتیک در بجستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مسلم سرمدی عنوان کرد: خمیر دندان گیاهی پروبیوتیک یک محصول سالم‌ محور است که در دنیا شناخته شده است و اولین کارخانه تولید خمیر دندان گیاهی پروبیوتیک کشور، در بجستان و توسط شرکت تعاونی ارگانیک بجستان در حال احداث است.

سرمدی اظهار کرد: تولید خمیردندان گیاهی پروبیوتیک را از سه سال پیش به صورت سنتی در بجستان آغاز کرده‌ایم و با توجه به اینکه تولید موفقی داشتیم تصمیم گرفتیم خط تولید صنعتی آن را راه‌اندازی کنیم.

وی توضیح داد: این خمیر دندان با باکتری پروبیوتیک غنی شده است؛ پروبیوتیک باکتری مفیدی است که باعث از بین بردن باکتری‌های مضر دهان شده و برای جلوگیری از پلاک دندان استفاده می‌شود و برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است و در حال حاضر فقط دو شرکت دانش‌بنیان در کشور این باکتری را تولید می‌کنند و ما این باکتری را از آنها تهیه می‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ۷۰ درصد پایه این خمیردندان عسل است و حتی برای کودکان زیر دو سال هم منع مصرف ندارد چون اگر این خمیردندان بلعیده شود مشکلی پیش نمی‌آید.

سرمدی در رابطه با بازاریابی این محصول و اینکه آیا از این محصول استقبالی خواهد شد، افزود: این خمیردندان را از سه سال پیش به صورت سنتی تولید می‌کنیم و تقریبا بازار هدف آن مشخص است و با توجه به استقبال خوبی که در این مدت از این محصول شده است برای بحث بازاریابی آن مشکلی نداریم.

سرمدی تأکید کرد: حمایت های مسئولان تا کنون خوب بوده است اما یکی از نیازهای اصلی احداث کارخانه، موضوع آزمایشگاه است که در این زمینه نیازمند مساعدت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و غذاداروی گناباد هستیم تا در زمینه احداث آزمایشگاه به صورت همکار، موافقت لازم را داشته باشند.

وی گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و در شهرک صنعتی بجستان در حال احداث است و برای احداث کارخانه حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و تا کنون حتی یک ریال هم تسهیلات نگرفته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه راه‌اندازی این کارخانه نقش بسزایی در اشتغال منطقه خواهد داشت، بیان کرد: با راه‌اندازی کارخانه تولید خمیردندان گیاهی پروبیوتیک بجستان، برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد که ۱۰ الی ۲۰  نفر اشتغال مستقیم بوده و مابقی نیز به صورت غیر مستقیم و در بخش های بازاریابی، فروش و انبارداری مشغول به کار خواهند شد.

سرمدی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید خمیر دندان گیاهی بعد از همدان دومین شهر هستیم که خمیردندان گیاهی تولید می‌کنیم اما در زمینه تولید خمیردندان گیاهی پروبیوتیک، اولین کارخانه در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه فرمولاسیون این خمیردندان را از طریق مقالات علمی و راهنمایی‌های اساتید طب سنتی تهیه کرده‌ایم، گفت: هدف اصلی از تولید این محصول حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان است چون خمیردندان‌های شیمیایی شاید در کوتاه مدت تأثیر داشته باشد، اما در بلند مدت عوارضی را به همراه خواهد داشت در صورتی که خمیردندان گیاهی پروبیوتیک محصولی سالم محور است و برای مصرف‌ کننده، عوارضی ندارد.

معاون شرکت تعاونی توسعه روستایی ارگانیک بجستان گفت: از آنجا که سوله مورد نظر خریداری و تمامی مجوزها گرفته شده چنان چه حمایت‌های لازم را داشته باشیم، به ویژه اگر سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد حمایت کنند و مشکلی پیش نیاید پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۶ ماه آینده شاهد افتتاح این کارخانه باشیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.