به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، علیمراد سرافرازی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی در ادامه نشست‌ های هم‌ اندیشی با اصحاب رسانه، در دیدار با مدیر مسئول نشریات تخصصی «کشاورز» و «گل چین» که در دفتر این نشریات برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی، بهره‌گیری از فناوری‌ های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی تحلیلی توسط رسانه‌ها ضروری است.

وی، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در گسترش نوآوری‌ های علمی و تحقیقاتی و گذر از کشاورزی سنتی، نقش‌ آفرینی کنند.  

سرافرازی سپس از اصحاب رسانه درخواست کرد: با بکارگیری ابزارها و روش های گوناگون خبری و تحلیلی در زمینه فرهنگ‌ سازی برای اجرای برنامه‌ ها و سیاست‌ های جدید بخش کشاورزی که به منظور رفع مشکلات این بخش اتخاذ شده است، مشارکت کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشاورزی قراردادی را از نیازهای اساسی بخش کشاورزی برای رفع مشکلات تولید و بازار در این بخش عنوان کرد و افزود: کشاورزی قراردادی یک تفاهم برد-برد بین کشاورزان و سرمایه‌گذاران است و رسانه‌ها از جمله نشریات تخصصی می توانند در فرهنگ سازی برای ترغیب آنان، همکاری کنند.

سرافرازی، گفت: فرهنگ‌ سازی برای استقبال بهره‌برداران از اجرای طرح الگوی کشت و در پی آن، رفع مشکلات تولید و عرضه محصولات زراعی و باغی از دیگر زمینه‌ هایی است که به مشارکت رسانه‌ها نیاز دارد و وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات رسانه‌ ای ثمربخش در موضوعات یاد شده، حمایت می‌کند.

در این نشست، فریدون گل افرا مدیرمسئول نشریات تخصصی «کشاورز» و «گل چین»، با اشاره به تجربیات سایر کشورهای پیشرفته در زمینه تولید و فرآوری محصولات کشاورزی، درباره طرح‌ های در دست اقدام موسسه خود در زمینه‌ های گسترش مهارت آموزی دانش آموختگان رشته های کشاورزی و همچنین اصلاح ساختار نان در کشور، سخن گفت.